Nasz serwis internetowy wykorzystuje pliki 'cookies'.
Oznacza to, że mogą one być zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
W każdej chwili możecie Państwo dokonać zmiany ustawień dotyczących 'cookies' w używanym oprogramowaniu. ×

Pytania i odpowiedzi

  • Jakie są szerokości pasów z których może być wykonany pokład?

    Elementy pokładów mogą być wykonane z pasów o szerokości 45mm lub 60mm.

  • Czy trzeba zamówić kompletny maszt i bom, czy też można zamówić tylko profil masztu lub bomu?

    Tak, można zamówić tylko “gołą rurę” masztu lub bomu. Można też zamówić kompletny maszt i bom z zestawie do własnego montażu.

  • Czy Klient określa rodzaj profilu masztu i bomu oraz średnice lin takielunku stałego?

    Nie, to określa albo konstruktor jachtu, podając wymiary profili lub wskaźniki sztywności, albo my na podstawie wypełnionej Tabeli danych określamy wielkość i typ profilu masztu i bomu oraz średnice lin takielunku stałego.

  • Czy maszty dostarczane są "w jednym kawałku"?

    Do długości około 17 m maszty są wykonywane i dostarczane w jednym odcinku. Dłuższe maszty są dzielone i w specjalny sposób łączone. Armator może je połączyć zgodnie z naszymi instrukcjami sam lub możemy to zrobić my.

  • Czy można zamówić tylko poszczególne elementy omasztowania, jak np. okucie sztagu, salingi czy zaczep bomu?

    Oczywiście tak. Można zamówić każdy element masztu, bomu, spinakerbomu czy rolera. Wystarczy określić, o jaki element chodzi, zgodnie z katalogami Sparcrafta czy Facnora.

  • Czy istnieje pojęcie "maszt standardowy"?

    Nie, takie pojęcie nie istnieje, bo każdy Klient może sam decydować o tym, co ma być na maszcie i bomie. Np. ile chce mieć wyjść fałowych, czy chce mieć lampy nawigacyjne, czy nie, czy chce mieć zaczep spinakerbomu, czy też szynę dla spinakerbomu i spi-bom składany do masztu. My w ofercie podajemy to, co według naszej wiedzy musi być na maszcie, np. jedna czy dwie pary salingów, niezbędne zaczepy sztagu i want, zaczep bomu. Inne elementy są określone i wycenione w ofercie i Klient decyduje, co poza tym chciałby mieć na jachcie. Np. może sobie życzyć stopni na maszcie czy dodatkowej rolki fału genakera. Przesyłając ofertę na omasztowanie, dajemy Klientowi wybór zakresu dostawy.

  • Jak odbywa się transport masztów do Klienta?

    Ceny podawane w naszych ofertach są cenami “LOCO GDAŃSK”, czyli Gdańsk ul. Sienna 45. Klient może odebrać zamówione omasztowanie sam lub możemy je dostarczyć do żądanego miejsca w Polsce naszym transportem, ale za dodatkową opłatą. Wielkość tej opłaty zależy od długości masztu, jego wagi i odległości transportu.

  • Czy Klient sam sobie stawia maszt na jachcie?

    Jeżeli chce i potrafi, może to zrobić sam. Takielunek stały dostarczamy z reguły “otwarty”, tzn. bez zawalcowanych końcówek ściągaczy i z pewnym zapasem długości lin takielunku. Możemy to zrobić my jako dodatkową usługę. W takim wypadku Armator zapewnia dźwig. Mamy możliwość zawalcowania końcówek takielunku do lin o maksymalnej średnicy do 16 mm.

  • Kto montuje roler foka, jeżeli tylko on jest przedmiotem zamówienia?

    Montaż rolera FACNOR jest dość prosty i wraz z rolerem dostarczamy instrukcję jego montażu w języku polskim. Możemy też sami zamontować go na jachcie Klienta jako dodatkową usługę i również adaptować istniejący żagiel do używania go na rolerze.

  • Co zrobić, jeżeli Klient ma już jacht i maszt do niego, a chciałby sobie ułatwić życie i rolować grota?

    Możemy zaproponować system FACNORA polegający na dołączeniu do masztu systemu rolującego. System taki można obejrzeć na stronie www.facnor.com (MAINSAILFURLING). Wystarczy podać nam podstawowe dane jachtu (wielkość jachtu, wymiar P i E, rodzaj istniejącego profilu masztu). Określimy wtedy, jaki typ takiego rolera grota jest potrzebny i złożymy ofertę. System taki jest możliwy do samodzielnego montażu, ale zalecamy raczej nasz fachowy montaż, tym bardziej że konieczna będzie przeróbka istniejącego grotżagla.

Do góry